Foto: 3point.dk

Natalie skød studenterugen i gang på Brøndby Gymnasium

Natalie skød studenterugen i gang på Brøndby Gymnasium

Natalie Engelbrecht Jensen fik sin hue på og hejste flaget i flagstangen foran Brøndby Gymnasium

Tekst: Nanna Møller Karlsen / Fotos: Simon Kammer

Tre års hårdt slid på Brøndby Gymnasium blev mandag morgen afløst af lettelse, glæde og champagne for Natalie Engelbrecht Jensen. Hun trådte ud af eksamenslokalet og dansede let ned af trappen, hvor familie og venner ventede med fejring - og studenterhuen.

Således skød Natalie Engelbrecht Jensen studenterugen i gang på Brøndby Gymnasium, og som traditionen byder hejste hun Dannebrog i flagstangen foran gymnasiet.

"Jeg vil altid se tilbage på min gymnasietid og smile. Det har været dejligt at gå på BG. Jeg har virkelig mødt nogle dejlige mennesker, som har fået de lange dage til at føles lidt kortere," lød det med et smil fra den nyslåede student.

"Nu glæder jeg mig bare til den her sommer. Det er jo noget, man har set frem til, siden man startede på gymnasiet. Og så kommer der jo en hel masse ting bagefter også, som jeg også glæder mig til".

Natalie har tænkt sig at tage et sabbatår fra uddannelse, mens hun arbejder fuldtid som piccoline i Industriens Hus, inden hun skal finde ud af, hvad fremtiden byder på. Fredag byder på den legendariske vogntur, når studenterne har været på rådhuset og danset kædedans, som traditionen foreskriver.

Rektor Pia Sadolin ønsker Natalie tillykke med huen. Foto: Simon Kammer

Rektors sidste kuld

For Brøndby Gymnasiums rektor, Pia Sadolin, markerede mandag morgen og flaghejsningen startskuddet på en studenteruge, som er helt særlig. Pia Sadolin har været rektor på gymnasiet i 21 år, men denne årgangs studenter bliver de sidste, hun holder dimissionstale for. Hun stopper den 30. september.

"Det var ikke anderledes at se Natalie hejse flaget end tidligere, men der er noget i, at det var sidste gang. Og så tror jeg det bliver helt specielt på onsdag, hvor den elev, der bliver student som den sidste, så skal tage flaget ned igen. For så er det virkelig definitivt," siger Pia Sadolin.

"Året har også været præget af, at jeg har fået et tættere forhold til denne årgang. Det er også en årgang, som har været meget relationsorienteret - både med hinanden, men også med deres lærere, og så også deres rektor. Jeg kender rigtig mange af dem ret godt, og det har måske også været noget, jeg har gået lidt efter," fortsætter hun.

Når Pia Sadolin på fredag holder dimissionstale og sender sit 21. kuld BG-studenter afsted i studentervognene, bliver det nok ikke uden en lille tåre i øjenkrogen fra rektor. Men hun er helt tryg ved at sende Natalie Engelbrecht Jensen og resten af hendes medstuderende ud i verden.

"De skal nok klare sig rigtig godt i fremtiden, og jeg tror, de har et fint afsæt herfra. Så kan det jo være, at jeg kan sidde derhjemme og gnække og følge dem lidt over Facebook og Intra!".


DIT LOKALE MEDIE

Tilmeld dig Vores Vestegn nyhedsbrev

Bliv opdateret via vores nyhedsbrev

DIT LOKALE MEDIE

Tilmeld dig Vores Vestegn nyhedsbrev

Bliv opdateret via vores nyhedsbrev

Vores Vestegn – Lokale nyheder, kultur og fællesskab på Vestegnen


Vores Vestegn er den nye lokale medieplatform for hele Vestegnen. Her samles nyheder, kultur, sport, erhverv og lokale historier fra blandt andet Albertslund, Brøndby, Glostrup, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ishøj, Rødovre og Vallensbæk. Platformen er skabt med fokus på lokal forankring, stærke fællesskaber og fri adgang til lokale nyheder uden betalingsmur.

Hos Vores Vestegn er ambitionen at styrke det lokale sammenhold og skabe en moderne lokalavis, hvor borgere, foreninger og virksomheder får en stærk stemme. Med daglige nyheder, reportager, interviews og fokus på lokale initiativer bliver Vores Vestegn et naturligt samlingspunkt for alle, der ønsker at følge udviklingen på Vestegnen.


Platformen dækker alt fra lokalpolitik og erhvervsliv til sport, kultur og events. Målet er at fremhæve de positive historier og de mennesker, der gør en forskel i lokalområdet. Vores Vestegn arbejder for at skabe synlighed omkring det lokale butiksliv, foreningslivet og kulturelle aktiviteter, som er med til at gøre Vestegnen unik.


For virksomheder på Vestegnen giver Vores Vestegn samtidig mulighed for lokal eksponering gennem digital markedsføring, annoncering, sponsorater og contentproduktion. Med et stærkt lokalt publikum og fokus på autentisk kommunikation hjælper platformen virksomheder med at nå ud til relevante kunder i nærområdet.


Uanset om du søger lokale nyheder fra Rødovre, sportsnyheder fra Brøndby, kulturoplevelser i Hvidovre eller erhvervsnyt fra Albertslund, finder du det samlet hos Vores Vestegn – din lokale nyhedsplatform på Vestegnen.

MENU